Swarovski. E név hallatán azonnal a luxusra, a mindent eltöltő eleganciára gondolunk. Bizony, a szóban forgó márka darabjai egyet jelentenek a kellemmel és stílusossággal, így nem hiányozhatnak egyetlen kifinomult hölgy kelléktárából sem. Jelen cikkünkben annak jártunk utána, ki volt a Swarovski brand szülőatyja, és milyen körülmények között született és fejlődött a legenda.
Történetünk kezdete 1882-be vezet minket vissza, Csehországban. Ekkor látta meg ugyanis a napvilágot a márka megalkotója, akiről a „gyermeke” a nevét is kapta, Daniel Swarovski. A XIX. századi Csehország remek lehetőséget nyújtott azoknak az ügyeskezű mesterembereknek, akik a gyémánt megmunkálására tették fel az életüket.
A kis Daniel apukája is így kereste a kenyerét, a műhelyben felcseperedő fiú pedig elleste a gyémántcsiszolás minden csínját-bínját. Az üvegöntöde hagyományos módszereit továbbgondolva és korszerűsítve, Daniel 19 évesen hatalmas projektbe kezdett: megalapított a saját műhelyét, ahol már elektromos kristályvágóval dolgoztak a munkások. Innen már valóban csak néhány lépés volt a hírnév. A becsvágyó ifjú, miután gazdag mecénásokra lelt, újabb céget alapítva az osztrák Alpokba tette át a vállalkozás székhelyét.
A Swarovski ékszerek története
A divatipar fejlődése és új irányvonala is remek alapot szolgáltatott a Swarovski kristályok népszerűségnek és a szélesebb körökben való elterjedésének, ugyanis a XX. század elején az a hölgy számított trendinek, akinek az estélyi ruháján minél több és minél értékesebb drágakő tündökölt.
A Swarovski ékszerek egycsapásra a legkeresettebb termékek lettek a tehetős emberek körében, így egyik leányvállalat nyílhatott a másik után. Az idősödő Daniel egyre nehezebben bírta egyedül a munkát, így a három fia is beszált az üzletbe.
Érdekes, hogy a Swarovski ékszerek diadalmenetét az I. és a II. világháború sem tudta megállítani, ám igaz, ami igaz, a vészterhes napokban csökkent a gyémántok iránti kereslet. A boldogabb évek beköszöntével újra virágzott az üzlet, ám 1956-ban jelentős és szomorú fordulat következett be: 94 éves korában elhunyt a márka szülőatyja.
A Swarovski napjainkban
Szerencsére azonban az utódok ugyanazzal a szenvedéllyel és szeretettel vitték tovább a gyémántok megmunkálásár, mint Daniel. Ennek eredményeként pedig a Swarovski ékszer manapság is roppant szeretett, keresett és populáris luxuscikknek számít a hölgyek és urak körében. Napjainkban a még mindig családi vállalkozásként nevezett cég nemcsak az ékszergyártásban, de lakásdekorációs elemek megtervezésében és kivitelezésében is jelen van a piacon.