Nincs könnyű dolga annak, aki ékszerkészítéssel foglalkozik, hiszen nagyon sok a konkurencia, a médiafelületeken pedig – ahol a marketing java része zajlik – a „nagy zaj” miatt könnyű elveszni. Annak tehát, aki versenyben akar maradni, kreatív megoldásokat, újító ötleteket kell bevetnie, amire az emberek felfigyelnek.

Figyeljünk a termékfotók minőségére!

Ma már nem lehet kérdés, hogy szükség van-e az online megjelenésre, ha el akarjuk érni a célközönségünket, a válasz egyértelműen az, hogy igen! Mindenekelőtt szükségünk lesz egy mutatós weboldalra, ahol fotókon keresztül be tudjuk mutatni az általunk készített ékszereket. Az első benyomás rengeteget számít, nagyon fontos tehát, hogy odafigyeljünk a termékfotók minőségére – azt talán már mondanunk sem kell, hogy a tökéletes, brandazonos weboldaldizájn is elengedhetetlen. 

Ami a fotókat illeti, törekedjünk arra, hogy természetesen fénynél fotózzunk, és olyan gépet – vagy esetleg okostelefont – használjunk, ami képes nagy felbontású, részletgazdag képek készítésére.

Készítsünk videós tartalmakat!

 

A videós tartalmak egyre népszerűbbek a digitális világban, hiszen azok könnyebben fogyaszthatóak a szövegeknél, és több érzékszervre is hatnak, így sokkal jobban megragad az emberekben az átadott információ. Ezt az előnyt kihasználva szuper ötlet videós tartalmakon keresztül bemutatni az ékszereinket a weboldalunkon és a social media felületeinken. Ha nem riadunk meg a szerepléstől, akkor a videókban akár mi magunk is megjelenhetünk, miközben hasznos információkat osztunk meg, vagy mesélünk a vállalkozásunkról.

Blogoljunk!

Ha már a hasznos információknál tartunk, a weboldalunk blogoldalán megoszthatunk a szakmánkkal kapcsolatos érdekes bejegyzéseket. Mesélhetünk például az általunk alkalmazott egyedi ékszerkészítési módszerekről, technikákról, betekintést engedhetünk egy dolgos munkanapunkba a műhelyünkben vagy tippeket adhatunk az ékszerek tisztítására. Bármiről is írunk, a lényeg, hogy olyan témákat vegyünk elő, amik illeszkednek a profilunkba, ugyanakkor érdeklik az embereket, és amikről szívesen olvasnak.

Offline is hirdessük magunkat!

Tény, hogy manapság az online marketingre érdemes elsődlegesen fókuszálni, azonban nem szabad alábecsülni a hagyományos, offline marketingeszközöket sem! Készítsünk szórólapokat, plakátokat, molinókat, amelyekkel akár rendezvényeken is részt vehetünk, de nyomtatott újságokban is megjelenhetünk. Az offline hirdetések, reklámok is hozzájárulhatnak az ismertségünk növeléséhez, és mivel kevesen alkalmazzák őket, abban is segíthetnek, hogy kitűnjünk a konkurenseink közül.

Csináljunk termékbemutatókat!

Az offline termékbemutatók remek lehetőséget adnak arra, hogy személyesen is bemutassuk az ékszereinket az érdeklődőknek. Míg a fotókon csak láthatják a termékeinket, ezeken az eseményeken megfoghatják, sőt még akár fel is próbálhatják őket. A helyszínen kifüggeszthetünk plakátokat, molinókat, a résztvevőkkel pedig válthatunk pár szót is, ami által mélyebb nyomot hagyhatunk bennük.

Működjünk együtt influenszerekkel!

Az influenszerek hatalmas követőbázissal rendelkeznek, és a social mediában megosztott tartalmaik által nagy hatással vannak az emberekre: akár még a vásárlási döntéseikre is befolyással tudnak lenni! Ebben számunkra is óriási potenciál lehet, ha olyan influenszerekkel kezdünk el együttműködni, akiknek a követőtáborában ott van a célközönségünk.

Kérjünk visszajelzést a vásárlóinktól!

A versenyben maradás egyik alapfeltétele, hogy képesek vagyunk folyamatosan alkalmazkodni a vásárlóink igényeihez és időnként meg is tudunk újulni. Ha visszajelzéseket kérünk tőlük, akkor a véleményeik segíthetnek a meglévő termékeink, szolgáltatásaink fejlesztésében és újakat is könnyebben tudunk létrehozni. A pozitív visszacsatolásokat az online felületeinken is felhasználhatjuk, azok megosztásával ugyanis vonzóbbá tudjuk tenni a termékeinket az emberek számára. Az ékszerkészítés egy nagyon kreatív szakma, amiben sok örömet lelhetünk, ugyanakkor megvannak a maga kihívásai is. Ezek közül az egyik legkiemelkedőbb az éles verseny, hiszen ma már rengeteg ékszerkészítő van a kis országunkban is. Nagyon fontos tehát, hogy kreatívak legyünk, és olyan megoldásokat, ötleteket alkalmazzunk, amikkel kitűnhetünk a tömegből.